Veelgestelde vragen

Vragen over verhuizen , self storage

Verhuizen

  • De planning loopt meestal snel vol. Wij raden aan om je verhuis minstens 6 weken op voorhand te plannen.

  • De kostprijs van een verhuis is altijd anders en hangt van veel verschillende factoren af. Op voorhand is het vaak moeilijk in te schatten hoe een verhuis zal verlopen en hoe lang die zal duren. Daarom werken wij steeds met prijzen in regie. Een overzicht van onze prijzen kan je steeds aanvragen via ons contactformulier.

  • Het belangrijkste is de voorbereiding: alles inpakken in verhuisdozen, eventuele (de)montage zelf uitvoeren, voldoende op voorhand plannen ... Een goed voorbereide verhuis maakt snel het verschil in tijd (en kosten). Voorzie eerder extra hulp bij het inpakken en voorbereiden dan hulp op de verhuis zelf.

    Extra tip: gebruik stevige verhuisdozen van Schollaert. Die zijn herbruikbaar en gemaakt van dubbel gegolfd karton. Vermijd te veel losse spullen. Dat is moeilijk stapelbaar en verhoogt het risico op schade.

  • Het korte antwoord: zodra er meubelen of spullen verhuisd moeten worden die niet op het gelijkvloers staan. In sommige gevallen is het niet mogelijk een verhuislift te plaatsen. Dan overwegen we alle andere alternatieven. Verhuizen via de trap is immers gevaarlijk: meer kans op schade aan meubelen en muren en ook op ongevallen. Daarnaast is het minder ergonomisch en wordt de kostprijs van een lift makkelijk terugverdiend in tijd.

  • Ja! Wij hebben een uitgebreid assortiment professioneel inpakmateriaal. Ook als je niet met ons verhuist ben je tijdens de kantooruren altijd welkom om verpakkingsmateriaal aan te kopen. Bekijk hier ons assortiment.

  • Onze verhuisdozen kunnen wel wat gewicht aan. Toch raden wij aan een verhuisdoos nooit meer dan 15 kg te laden. Meer gewicht verhoogt het risico op schade en is minder ergonomisch.

  • Een overzicht van alle stappen kan je vinden bij onze verhuistips.

  • Wij voorzien met plezier parkeerborden en plaatsreservatie binnen groot Gent (Gent, Mariakerke, Drongen, Wondelgem, Sint-Amandsberg, Oostakker, Desteldonk, Mendonk, Sint-Kruis-Winkel, Gentbrugge, Ledeberg, Afsnee, Sint-Denijs-Westrem, Zwijnaarde). Voor andere gemeenten vragen we je zelf voldoende plaats te voorzien (20 meter).

  • Extra hulp is altijd welkom, maar we houden hier niet altijd rekening mee in onze planning. Dat komt omdat niet iedereen even handig is en ook niet de gewoontes heeft van een professionele verhuizer. Daarom voorzien we steeds voldoende professionals om de verhuis in goede banen te leiden. Alles wat extra is kan natuurlijk helpen!

  • Het is niet mogelijk om voertuigen bij ons te horen zonder bijhorend personeel.

  • Ja, je spullen zijn volgens de algemene voorwaarden van de Belgische Kamer der Verhuizers verzekerd voor een forfaitair bedrag van € 125/m³ aan beschadigde spullen. Bijvoorbeeld: een flatscreen tv is kleiner in volume dan 1 m³ wat je dus bij schade een forfaitair bedrag van € 125 oplevert. Daarmee is de flatscreen tv natuurlijk nog niet terugbetaald. Daarom raden we je aan een aparte schadeverzekering af te sluiten via www.verzekerjeverhuis.be.

Self storage

  • Schollaert is een familiebedrijf waar je steeds persoonlijk geholpen wordt en een professionele dienstverlening de norm is. Wij werken niet met kleine lettertjes, onvoorziene kosten en zijn niet aan ons proefstuk toe. Daarnaast zijn onze opslagmogelijkheden eenvoudig te combineren met onze verhuisservice. Bij Schollaert behandelen we jouw spullen alsof het de onze zouden zijn.

  • Wij hebben een boxen van 1 tem 10m2, maar ook voor grotere opslagcapaciteit kan je bij ons terecht, op aanvraag.

  • Wij raden je aan om vrijblijvend langs te komen en samen de boxen te bekijken. Tevens kan je onze volumecalculator invullen om een idee te krijgen van je volume.

  • Je kan er eenvoudig voor kiezen om een grotere of kleinere box te huren in dat geval. Let wel op, dit is onderworpen aan de beschikbaarheid.

  • Er zijn al boxen te huur vanaf € 20/m² inclusief BTW per maand.

  • Bij het in gebruik nemen van je box vragen wij een waarborg voor je toegangsbadge en kan je bij ons optioneel een slot aankopen mocht je dit nog niet hebben. De sloten zijn tamelijk universeel te gebruiken bij verscheidene self storages.

  • Als je bij ons een box huurt krijg je een badge waarbij je toegang krijgt in de centrale loods. In de centrale loods krijg je toegang tot je box via een sleutel en een slot. Toegang is mogelijk 7/7 en tussen 7u en 21u.

  • Na de eerste maand huur is je box per 2 weken opzegbaar.

  • De site is professioneel beveiligd met bewakingscamera’s, bewegingssensoren, rookmelders, automatische lichten, alarm en personeel tijdens de kantooruren.

  • Al onze boxen staan in een geklimatiseerde ruimte.

  • Indien je een voertuig wenst te stockeren gelieve contact op te nemen met onze kantoordiensten.

Het antwoord op jouw vraag niet gevonden?